Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 12 januari 2010

Uträttat storverk!

Jag har lyckats flytta datorn och dessutom petat i alla "tåtar" på någorlunda rätt ställe... Det är bara högtalarna som inte talar ett dugg för närvarande. Fast det är rätt skönt med lite tyyyyssstnad Mouth At Side ibland också.

Får väl ringa till min mellan-M och plåga honom med dumma frågor - igen. Kan vara bra att vi inte har bildtelefon!!! Vill INTE se hur han himlar sig och gör miner när mamman är helt tappad bakom en pinnevagn.

Men han har lovat att komma och hjälpa mig att fixa detta med användarkontona. Tur att det finns folk som begriper sånt här med datorer Desktop, för jag gör det banne mig inte!
Därav min otroliga stolthet över att ha flyttat om här i datorhörnan!!!

Att en klocka trillade ner och gick hädan och att skrivaren var på väg att gå samma öde tillmötes behöver jag väl inte tala om här...

En fördel med att härja runt som jag har gjort idag är att det inte har gått åt så mycket ved. Jag har haft ångan uppe, så att säga och glömde helt enkelt bort pannan och inte märkte jag att det blev lite svalare här när jag svor över sladdar och slankar och undrade var på den där eländes datorn  jag hade plockat bort dom...
Man blir rysligt varm av såna övningar! Jag lovar!!!


Får väl passa på att meddela att nämnde son och hans söta fästmö gifter sig den 27 mars och denna mamma/svärmor ska var vittne till det hela. Vaddå mallig??? Är jag??? OK, liiite då Flirty 2...
Klart man blir lite stolt över att ens bli tillfrågad om en sån sak! Och att J är så jättego och att M är så glad och lycklig är ju något att vara väldans glad över! (Dessutom får ju J och jag samma initialer! Festligt!!!)

Nu tror jag jag ska ta en liten "bloggrunda" innan jag tuppar av... 

Ha det gott i kylan och kör försiktigt om ni ger er ut! Har hört på lokalradion att det har krockats och körts i diken stup i ett här i trakten... Man kan ju ana att det är en aning halt!

Ice Skating   
 


11 kommentarer:

  1. Vad roligt med bröllop.

    Och klart sonen ska hjälpa till med dataproblem!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Datorer är så himmelens bra på alla sätt och vis. När de fungerar.

    När de inte fungerar så är de ett dj*vulens påfund och kan driva en till vansinne.

    Och bröllop - vad kul!

    SvaraRadera
  3. Heej hoppas att du inte trodde att jag skrattade åt att du har de kallt. Det jag skrattade hjärtligt åt var din underbara HUMOR. Håller med dig om att kylan inte är bra mot värken. Den förlamar ju en (eller den kanske fryser en hihi) Vad kul med bröllop hoppas bara att kylan släppt tills dess suck suck. De gifter sig dagen innan min lilla blir 15 år oxå något att fira ;D. Det är konstigt med denna kylan är jätte svårt att få upp värmen i gamla hus. Vad duktig du har varit med allt flyttande delar ut en guld stjärna till dig ;D
    Idag har jag å min lilla varit ute & kört på Viaredssjön (med bilen)
    Tyckte det var kyl att se allt från sjösidan ;D Vi har båt men den tar sig fram med arm kraft & de har jag ju inte så den ligger på land ;(
    Det var kul men lite skumpigt (å bilen gammal ) så det blev inte så länge. Men kul att känna på halka utan att de blir dikes körning eller annat obehagligt.
    Kan oxå meddela att de gick inte fort en del kör som galningar det vågar inte jag.
    Hoppas du har det något så när varmt du får lite värmande kramar av mig ifall att ;D
    Anniqua

    SvaraRadera
  4. Grattis till Sonalyckan som ska gifta sej med sitt hjärtas Dam!

    Och Grattis till dej! ...Hehe....som lyckats pilla ihop datorn utan explosisioner i hemmet!
    Ljud är väl bara petitesser, eller??

    Ja.....nu vill jag inte ha kvar den där Molltassen så länge till!
    Hans syskon droppar av nu i veckan...en efter en, så jag ser fram emot att bli "kattbarnlös" å det snaraste.
    Jag undrade ju om inte Dotera din skulle passera här snart, för hon kör ju precis förbi om hon tänkte hälsa på dej snart?

    Eller om jag kanske kunde få deportera den till Trollhätte-hållet???

    Ja, vi får nog språkas vid i morgon eftermiddag (ska till doktorn på fm)så vi kan bestämma när det passar att någon hämtar.
    Själv hinner jag inte köra någonstans nu...och har inte heller råd. Här får det gnagas på brödkanterna nu....

    Är ju glad om jag orkar stå upp om dagarna snart...

    Och så "måstes" det väl till Helsingborg så snart jag blivit av med "bebbarna" nu....Det är mycket där också ju... *suck*
    (Måtte det lätta snart så man kan se en ljusning snart.)

    F´låt att jag gnäller här inne OCKSÅ, men jag är ta mej tusan rätt så "under isen" nu.

    Hoppas du mår bra i alla fall!
    Och va skönt att det ska bli så mycket mildare i slutet av veckan.
    Lite mindre vedeldande då förhoppningsvis?

    Jättekramis på dej!
    Molltass hälsar och vinkar allt vad han orkar!!
    (Han e suuuuper-goooo!!Men tyvärr orkar jag inte med att "vara go tillbax" med alla nu...):
    //Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!!
    Fniss... du skriver på ett så roligt sätt... jag kan riktigt se dig rusa fram & hur du grimaserar fniss... jag anser att allt tekniskt,,därbland datorer,,bara SKA fungera!!!

    Men Grattis till bröllopet!! Va roligt! Jag va tärna på min systers bröllop i höstas..vilken underbar dag det va!!!!

    Ha en underbar Onsdag & va rädd om dig!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. imse; Jo, det känns lite som vår i luften, plötsligt :-)!

    Man får vara tacksam för att det finns dom som inte blir störtförbannade när datorerna krånglar (som jag) utan tar det hela med viss fattning (åtminstone när det inte är den egna datorn som "lägger av", he, he!)...

    Ha det gott!
    Kramen!!!

    *********************************

    Koola Viola; Det är väl så med alla tekninska underverk?! Bra när dom funkar i övrigt kan dom fara åt... Åtminstone när man inte kan fixa det hela själv.

    Ska bli jättekul med gifteriet! Och svärdottern är en pärla (precis som de andra två!!!). Tur som en tokig har jag!!!

    Kramelikram!

    **********************************

    Anniqua; Nej, inte trodde jag att du satt och gottade dig åt att det är snorkallt här :-)!
    Visst är det knepigt hur det påverkar värken med den här kylan... Inget roligt alls, egentligen. Om man tänker efter. Fast det vill jag inte!!!

    Har du varit ute på isen och kört? Jag har inte ens kört på halkbana, jag! Nog för att jag skulle behöva kolla hur den där "Missilen-bilen" uppför sig i halka. För nog känns det liiite osäkert när man är ute och cruisar...

    Skickar ett gäng lika varma kramar tebax!!!

    ***********************************

    Jenny; Ja du; hur sjutton vi ska få hit Molltazz är ett litet mysterium... Dottern ska inte häråt på ett bra tag nu (nytt jobb = väldigt lite ledig tid) och "Lill-M" har inte möjlighet att ha katt i sin lägenhet. Och det gör ju inte att kissen kommer hit heller för den delen...
    Men det MÅSTE ju gå att lösa på nåt sätt... Bussgods ;-)?

    Det är mycket för dig nu, söstra mi! Tänker på dig och du vet att du kan ringa om du behöver prata...

    Skickar en stooor uppmuntringskram från oss "hele högen"!!!

    ********************************

    Tina; Du ska nog vara tacksam för att du inte var här igår ;-)!!! Jisses, vilka ord jag kan! Blev alldeles häpen själv och katter och hundar flydde ner för trappan så att dom nästan tog trappstegen med sig ner...

    Har fått igång EN högtalare och det får räcka tills sonen trasslar sig hit och fixar resten av teknikaliteterna...

    Ha det jättebra idag, du med! Det är inte så kallt (-7) och solen lyser! Vårstämning, ha, ha!!!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Duktiga du som fixar och donar med sladdar, jag är helt nollad på sånt. Och va kul med bröllop jisses va stolt du ska vara tycker jag;)
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  8. Åh vad roligt med bröllop! Förstår att du är jättestolt!
    Tänkte bara tala om att jag är lite halvt om halvt tillbaka nu.
    Sköt om dig i kylan!
    KRAM!

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!Ja det är sannerligen mycket med tekniken och så jobbigt med datafel men som tur var så gick signalerna fram och datan fungerade idag så att jag kunde göra ett inlägg puhh!Ja det är bra att man kan betala dom eländes räkningarna på datan som börjar droppa in allt eftersom sjukpensionen närmar sig.

    Tur att du har någon att fråga om datan krånglar och så roligt att din son ska gifta sig snart förstår att du är både stolt och glad för det!=)

    Puhh tur att jag hann skriva denna kommentar innan datasignalen försvinner igen..min dator gör som den vill och signalen kan brytas av titt som tätt så det blir inte mycket bloggande för min del tyvärr.=(

    Stor Kram tebax,Maria!

    SvaraRadera
  10. Tant Brun; Om jag ska vara så där riktigt ärlig är jag alldeles förvånad över att jag lyckades få ihop sk-ten... Och nu funkar EN högtalare, ha, ha!
    Tror jag fick något slags storhetsvansinne när jag fick ihop den där bautaTVn alldeles själver :-)... Så nu inbillar jag mig att jag är ett tekniskt geni (inte ett dugg!).

    Bara tänk att bli tillfrågad av blivande svärdottern om man vill ställa upp som vittne... Mallig och lite rörd (mycket!)...
    Skoj ska det bli i alla fall!!!

    Kramen i kylan!

    *****************************

    Annica; Men vad kul att du är igång igen! Har saknat dig!!!

    Visst får man lite vårkänslor mitt i smällkalla vintern när folk börjar prata bröllop?!

    Var rädd om sig och jättekram!!!

    ******************************

    Maria; Tycker såna saker som datorer och bilar SKA fungera utan mankemang för jag begriper liksom inte alls hur dom hänger ihop. Ett jättemysterium!!!

    Och det är klart jag är stolt! Och svärdotera är såååå himla härlig! Är så glad för deras skull.
    Tänk dig att ha TRE supergoa svärdöttrar Och en stilig, trevlig svärson! Snacka om att vara rik (även om pengarna lyser med sin frånvaro ;-))

    Kramen vännen och hoppas du får ordning på datasignalerna!!!

    SvaraRadera
  11. Mmm....men du vet ju att jag inte är så glad i telefoner....):
    Speciellt inte när jag mår dåligt.

    Men tack i alla fall.
    Hoppas att det går att lösa på något sätt med Molltass.
    Lova att säja till om det blir för mycket för dej nu!
    Jag förstår i så fall....men "det går väl fler tåg senare i så fall", gissar jag.

    Kram på dej! //Jenny

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!