Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 4 januari 2010

Istället för att svara på alla kommentarer :-)...

... TACKAR jag väldans jättemycket här!
Trodde ju att jag skulle sätta mig och knåpa ihop ett litet inlägg igår, men se då bidde det en aning strömlöst här...
Visserligen körde hyresvärden igång det däringa aggregatet, men luften gick liksom ur mig...'

Fast den (luften) var relativt UR redan på förmiddagen...
För då ringde (???) hyrestanten (från huset 20 meter härifrån) och frågade med mycket mild och, (i mitt tycke), smörig röst om jag ville följa med dom och handla (????) eller om dom kunde uträtta något åt mig (???)... (Alla frågetecken är av nöden tvungna, för jag är mycket frågande till detta märkliga beteende!!!) Nån som börjar få "kalla fötter"??? Eller inse att det inte går att uppföra sig hur som helst... Eller blivit "upplyst" av någon som vet bättre hur det funkar att hyra ut.... Eller.... nåt...
Fast idag var vi tillbaka på punkt 1 igen , för då fick jag höra att pannan inte funkar när det blir kallt för att jag inte har luftat elementen...
Undras varför det hela funkar alldeles förträffligt nu när temperaturen håller sig på -5?!
Nån som fattar sambandet????
Man måste alltså lufta elementen när det blir mer än minus åtta grader?
Tänk; det visste inte jag!!!

Såg att jag hade fått en kommentar från någon som har suttit och läst hela bloggen från början till slut!!! DET kallar jag uthållighet!!!
Tackar så jättemycket för både läsande och kommentar, M-matte!!!

Och jo; pippisarna klarar temperatursvängningarna bra (hittills)... Det är något varmare i deras lilla kupé, jag brukar stänga till till det rummet och försöka få upp värmen så gott det går på kvällskröken.
Och antagligen är dom mer känsliga för drag, skulle jag tro...

Och nu är det hög tid för  MAT  till fjäderfäna och Nalle och Uffe...
Börjar känna att jag är lite, lite hungrig jag med, bäst att mata magarna.

Ha det bäst och var rädda om er!!!


9 kommentarer:

  1. eh...vilken jobbig hyresvärd?/ granne du har!!! Finns det verkligen inget bättre / varmare boende alternativ? Förstår att det har sin tjusning med alla djur, men ständigt jobb med denna ved åsså blir det endå inte varmt! tröttsamt!
    Kallt är det ju åxå, kan de inte sponsra med ett element månne? Fast då rakar väl elräkning i skyn!

    Nå hoppas du och dina rara djur uthärdar vintern! Vi går mot åtminstone ljusare tider, såsmåningom varmare.. :)

    Varma kramar till er alla!

    SvaraRadera
  2. Hugan; Letar efter annat boende allt vad jag orkar! Var i affären i Timmele idag och dom lovade att leta dom också... Tänka sig att dom ville att jag skulle vara kvar i trakten... Blev lite rörd, för någon storkund är jag ju absolut inte! Goa människor finns det!!!

    Tror nog att vi på ren envetenhet klarar denna vintern också... Sen vet man ju inte vad som kommer ut av hyresgästföreningen... Kan ju bli så att det ska till vissa förändringar om huset överhuvudtaget ska FÅ vara uthyrt... Och att plogning av vägen inte är mitt ansvar säger "min" ved-L, och honom litar jag på...

    Fast gnälla kommer jag nog att göra ;-)! För jag är jäkligt frusen numera...

    En jättekram till dig, bästa Huga!!!

    SvaraRadera
  3. Uschamig!
    Skickar en massa varma kramar och en ullfilt!

    SvaraRadera
  4. Widénskan; Mottages med tacksamhet :-)!
    Vad gjorde man utan bloggkompisarnas goa kommentarer?????

    Massor av kramar tebax!!!

    SvaraRadera
  5. Usch vad besvärligt du har det i vinterkylan. Du är duktig som kämpar på.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hu va du sliter!
    Är det inte tossiga hyresvärdar , så går strömmen!??
    Beundrar dej verkligen som är sååå envis så att du orkar med detta....

    Och Timmele kan glömma att få "behålla dej"!
    Nu är det "vår tur" att få lite av Dej!
    Och lite kyla är inte farligt för pippisarna. Bara det inte ändrar sej föööör mycket fram å tebax med jättestora skillnader. Då kan det ju bli lite jobbigt för dom att hålla jämn temperatur.
    Hellre en lite svalare JÄMN temp, än upponer-temp.
    Och drag i alla former är inte bra...):
    Då kan dom bli "snuviga" i näbben...Haha!
    Skämt åsido! Du fattar vad den här trötta kärringen menar...*asgarv*
    (ja e sååå trött ikväll och har så ont i ars..et, för jag råkade träna som fanken i ett par dagar här hemma med lite "sprattelövningar". Och nu har jag ont både lite här och lite där..
    Ska nog snarka tidigt i kväll.....ZZZZZzzz!
    Kram...å ...natti!
    //Jenny

    SvaraRadera
  7. Kika in på Marabous hemsida, ibland delar dom ut gratis-prover =)

    SvaraRadera
  8. Uthålligt, jag vet inte det jag, snarare vanebildande. Dagsbehovet liksom ökande ju längre in i texterna jag kom. Nu mer; läs: abstinens och det min vän är ingen rolig kroppsupplevelse! Så nu är det allt upp till dig att underhålla mig med långa tirader om huset i skogen, med dess invånare samt desss invånares görande & icke-görande.
    Har alltid ansett att minst ett gott gupp över magen om dan är bra, annars knappt lönt att stiga ur sängen.
    För att inte ge dig prestationsångest (vilket jag är helt säker du står ovanpå ändå) ska du veta att minsta lilla inget får mig att må bra. När jag läser lever jag, när jag läser får jag ta del av en värld utanför mitt eget fönster där utsikten numer mest är siktlös...
    Men med hund(ar) låneungar, eventuellt en sjukpension behöver livet inte vara så illa ändå.
    OCH jag slipper kånka ved, tacka återbäringen för fjärrvärme (eller var det de förra ägarna som installerade fjärran värme..? Ja jo så är det nog.
    Återigen ett löjligt långt inlägg om absolut ingenting men sånt är det här hos mig. Därför uppskattar jag din sida. Mycket.

    //M-matten vinkar & M ynkar just nu

    SvaraRadera
  9. imse; Sitter och försöker känna mig duktig ;-)! Lyckas väl sådär...
    Men det är väldigt tacksamt att få snälla kommentarer när man verkligen behöver dom!!! Som nu...
    Tack!!!
    Kram!!!

    ****************************

    Jenny; I fågelrummet är det ca 1,5 grader varmare än i hallen och eftersom det faktiskt inte skiljer så där hemskt mycket mellan morgontemp och kvällstemp antar jag att dom klarar det... DOM kvittrar och är jättejätteglada, dom! Och jag muttrar och är tvärsur, jag... Fast inte hela tiden ;-)!

    "Råka" träna för mycket?????????? Hur gör du då? Jag har nog råkat glömma det där träneriet (oxå!!!)... Så nu är jag inte bara tvärsur - jag skäms också...

    En jättebamsekram till dig, bästa söstera mi!!!

    ******************************

    ejmis; TACK för tipset! Ska försöka komma ihåg att kolla där lite nu och då!
    En liten gratis chokladbit sitter väl aldrig fel ;-)!
    Man måste väl vara snäll mot magarna?!

    Ha det jättegott!!!
    Kram!

    ********************************

    M-matte; Men om du har läst "hela tjosseflöjset" så vet du att "Uffematten lovar ingenting bestämt" ;-)...
    Fast det blir något av behov att skriva också... Alltid räddar det någon tallrik som hade åkt i väggen i ren frustration annars!

    Håller fullständigt med dig om läsandet! Det blir ett enormt behov när man blir mer eller mindre "bunden" till hemmet och utsikten från fönstrena... Inte för att den är sååå illa (när inte hyresvärdseländet är här... å andra sidan behöver jag ju nödvändigtvis inte kika åt deras håll). Ekarna är vackra året om!!!

    Förstår att du också är i den där gruppen människor som i dagens Sverige inte har något större existensberättigande... Vad jag önskar att ledorden i politiken skulle vara empati och rättvisa. Jag tycker inte att ALLA ska ha sjukpension, men dom som verkligen behöver det ska fan inte behöva skämmas för det!!! Och fuskare tror jag inte att det går att stoppa. Det finns alltid kryphål!

    Jisses; du har smittat mig med att skriva låååånga kommentarer ;-)!

    Ha det gott och var rädd om sig!!!
    Vinkatatvink tebax!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!