Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 8 januari 2010

Här har det INTE...

... fixats något i någon ugn idag...
Här har det plockats undan julgrejer, minsann!
Trodde jag inte när jag steg upp imorse...
Strax efter sju; dotera ringde från Norge tio över sju  och påstod att hon bestämt trodde att jag var vaken så dags på dygnet (??? vad har hon fått det ifrån tro)...
I och för sig brukar jag vara det (ibland, väldigt ibland), men nu eldas det ju praktiskt taget dygnet runt, så det blir lite si och så med sömnen.

I alla fall så är julgardinerna nerplockade och rena gardiner (det är väl det bästa man kan säga om dom; rena *suckar*) upphängda.

Imorgon får jag väl ta itu med golven. För det orkade jag inte idag.
Får liksom lite extra ont när det är så här kallt.
Förmodligen för att jag spänner mig när jag fryyyyyyser.
Så jag antar att man kan säga att det är mitt alldeles eget fel att jag har ont. Borde nog gå en kurs i avslappning.
Risken är väl att jag tar det hela på sånt allvar så att allting blir väldigt avslappat och ingentingen blir gjort...
Kan ju faktiskt ta saker på allvar när jag vill Angelic...

Har haft lite bekymmer med dörren till tvättstugan. Den hade nämligen fryst fast. Det blir så när "han som kan allt" sätter ventilen till torktumlaren precis över dörren. Hängde istappar på handtaget...

Men jag fick veta att alla dörrar fryser fast när det är så här pass kallt (????????).
Fast jag har aldrig varit med om det. Kanske en brist i "vara-med-om-et"? Pappan var också mycket frågande när jag bad om goda råd för att få upp dörren. Han hade inte heller lyckats vara med om detta vanliga tillstånd hos dörrar... Trots sina 83 år! Illa!!!!

Hyresvärden fick bekväma sig till att leka "sesam öppna dig" med en yxa. Inte så dramatiskt som det låter... Det var bara lite "knackande" i underkant på dörren (där det var fastfruset) som krävdes...
Har "5:56-at" (drar ur fukt) lite på den något murkna tröskeln och hoppas att det inte händer igen... Fast jag antar att det är rätt lönlöst att tro att det inte upprepas...

Mina varma strumpor låg  därinne i torktumlaren och jag var ruggigt angelägen om att få tag i dom. Man blir väldigt angelägen om att få tag i varma strumpor när det är minus femton grader ute och fötterna känns som isklumpar...

Och nu ska jag TV-sova en liten stund innan jag ger mig ut till panneländet igen... Brrrrrrr!

Suss gott!!!


2 kommentarer:

  1. Javisst behövs det varma strumpor den här vintern. Jag har köpt ett par vadderade överdragsbyxor, Oj vad sköna de är och inte dyra heller. Jag blir stel som en pinne i kylan och får ont också, så det gäller att klä på sig. Såg att du gjort budget, jobbigt när debet och kredit inte stämmer. Vi är två så vi ska inte klaga, men att leva på en pension,
    då finns det inte plats för utsvävningingar.
    Jag är en riktig nattuggla och sitter gärna och läser bloggar innan jag kryper till kojs, men nu säger jag godnatt eller det blir gomorron till dig.
    Hoppas kylan ger sig så du slipper elda så mycket.
    Ha en trevlig helg
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Polargrevinnan; Har minus tjugofyra grader här nu, men det är väldigt vackert ute... Om man sitter inne och är ordentligt påklädd, vill säga ;-)!

    Ha det jättegott i helgen du också!!!
    Kramen!!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!