Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 9 januari 2010

Kallt, kallt, kallt...

Men det händer "konstiga" saker här!
Det plogas OCH skottas framför MIN garagedörr. Och det är INTE jag som gör det...
Visst svänger det fort?!
Det är väl det som gör det så himla jobbigt.
Man vet inte från den ena dagen till den andra hur stämningen ska vara här...

Har till och med fått upplogat fram till pannrummet...

Och det är bra!
Men jag tycker det är olustigt att det hela tiden blir nya "bud" på hur det ska vara härute...
Fast idag åker herrskapet hem (efter att ha plogat lite mer ordentligt, blev jag upplyst om).
Så ikväll ska Uffe få springa själv och busa i snön, medan Nalle och jag huttrar oss fram längs vägen där det är plogat och lättgått...
Nalle har haft lite ont i sina bakben i kylan...
Såg i solen att han har blivit lite, lite lurvigare i sitt lilla fejs nu i kylan. Han ser riktigt, riktigt gullig ut, fast det säger jag inte. Jag säger att han är en mycket stilig pojke. Man får inte vara för fjompig med en sån cool kille ..

Nu ska jag minsann pimpla i mig en välförtjänt kopp varmt gott Zoegas kaffe (dé du Jenny!)


Ha det gott i kylan!
Men våren är på väg!!!
Jodå, det ÄR den!!!


8 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Ja, nu har det minsann varit kallt! Nu kan jag inte klaga på att "det är ju ALDRIG nån fin vinter nuförtiden.." fniss... nu måste jag tom gå & köpa mig ett par vinterskor.. för det har ju inte behövts på många år & nu får jag erkänna för mig själv att nu kan jag inte längre gå & tänka...Äsch, det går snart över, behöver inte lägga pengar på några vinterskor... utan nu MÅSTE jag gå & införskaffa mig ett par =)

    Ja, det förstår jag att det måste vara jobbigt att aldrig veta vilket humör som gäller!!
    Skönt att de snart ska iväg då, så ni alla kan springa fritt =)

    Ha en underbar Lördag!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det kallt, kallt, kallt!!! Vi har -15 just nu. *burr*
    Plogat och skottat är det så vi måste inte pulsa runt så mycket iaf.

    Nu ska jag ut och hämta ett lass med ved och tända i pannan innan det blir minus inne också.;-)

    Jag hoppar över kaffet när jag kommer in igen. Jag tar nog en Daimcapuccino som belöning för slit med ved.=)

    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Tina; Det är nog bra med vinter, men såååå jäkla kallt behöver det väl inte vara?!
    Har inte fått upp temperaturen härinne till mer än knappt 17 grader (i "fågelrummet" där det är "varmast")... Men å andra sidan blev vi hyresvärdsfria och det är ju ett jätteplus!!!

    Ha det gott!

    Kramen!!!

    ************************

    bc owner; He, he! Tänkte inte på att du också heter Jenny :-)... Jenny "söstra mi" och jag brukar ju skoja lite om mitt eländes behov av Zoegas kaffe. Men det ÄR gott!!!
    Låter härligt med daimcapuccino, den har jag inte smakat än... Brukar köpa hem "vanlig" osötad capuccino att ha till högtidliga tillfällen... Efter vedkånkeri och så ;-).
    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du säger att våren är på väg. Då litar jag på dig!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, man kan aldrig sluta att förvåna sig om männsikor. När du nu fått så bra plogat så passa dig...det kanske kommer en bra räkning på det;-) Nä, det hoppas vi verkligen inte att det gör utan att han bara haft en ovanligt bra o vänlig dag. Sköt om dig i kylan. En varm kram från mig till dig. Mia

    SvaraRadera
  6. imse; Man måste ju försöka TRO på våren nu, annars går man under... Jag gör nog det i alla fall... Fryyyyyser! Brrrr! Tussilagoabstinens, typ svår!
    Klart det måste bli vår!!!

    *********************************

    Mia; Nä, tror inte han har mage att ge mig en räkning :-)... Och på helgerna har han ju sagt att han ska ploga och det var välan lördag igår (tror jag)...
    Var rädd om sig och akta dig för att halka omkull i snöet!

    Kramen till dig och djuren!

    SvaraRadera
  7. Skönt att få rå sig själv igen då!

    Förstår att du längtar efter våren, kan inte säga detsamma än riktigt....här är det som bäst just nu, -2, alldeles underbart för att åka lite.. ;)

    Har dock en svår söndags/jobb ångest nu....uähhh...

    Glad vecka på dej!
    Kram

    SvaraRadera
  8. hugan; Du anar inte hur mycket lättare saker flyter på när dom där energitjuvarna ger sig iväg!
    Har fått en hel del fixat idag och imorgon är ett besök på bibblan inplanerat...

    Nog kan jag tänka mig att det är jättehärligt att åka utför när temperaturen håller sig över minus fem/sex sådär... Även om jag nu inte kan utföra konststycket själv längre :-)... En får vara rädder om bena, ha, ha!

    Hoppas du får en fin start på veckan trots jobbångest!

    Jättekramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!