Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 13 januari 2010

Har funderat lite på...

... det här med kylan.
Om jag vill spara mat en längre tid lägger jag det i frysen.
Där är det KALLT! Minusgrader, faktiskt!
Så nu när det har varit så kallt, så länge, och man vistas ute i detta kalla en bra stund varje dag, (av tvång, inte frivilligt inte, men med två hundar som MÅSTE ut ett otal gånger om dagen har man inte mycket att välja på...) borde ju åldringsprocessen stanna av liiiite i alla fall.
Eller????

Shiver


7 kommentarer:

  1. Jamen det har du ju rätt i!

    SvaraRadera
  2. Absolut!!! Vi kommer överleva våra barnbarnsbarn! ;-)
    Så du gillade det jag skrev. Det gör mig glad. Det snurrar så mycket nu inne i hjärnan så jag undrar ibland hur mycket plats det finns där inne! Jag hoppas också att min resa går bra. Eller. Det gör den ju förstås. Tillslut. Hoppas bara inte resan blir allt för vinglig och guppig. ;-)
    Massa värmande kramar till dig i vinterkylan!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle föredra att bli gammal genom soltorkning......Annacarin

    SvaraRadera
  4. imse; Det är ju bra om det finns NÅGOT positivt med att gå och hacka tänder varenda dag ;-)!

    Ha det gott!
    Kram!

    *********************************

    Annica; Ja du; fortsätter detta lär vi bli frystorkade hela bunten...

    Tycker du beskrev din resa så fint! Och det är nog så det är; man måste ge sig tid att lära känna sig själv... Och vara lite "självisk" ibland för att orka med resten...

    Kramen och var rädd om sig!!!

    ********************************

    BertaStina; Även en blind höna...;-)
    Men det luktade allt rätt så bränt här efter dom tankeskutten :-)!

    Kram i kylan!

    **********************************

    Annacarin; Jo, inbillar mig att man blir lika skrynklig sol- som frystorkad :-)...

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  5. hmmm....intressant tanke....dock tror jag att hela kroppen lixom måste ordentligt på minus....det är bara min spontana tanke. Jag kan ha fel. Kanske ett projekt att ta tag i? Ska du börja anteckna observationerna före och efter utgång nudå?


    Kram på sig professorskan
    :)

    SvaraRadera
  6. hugan; Nja, EFTER utgång lär väl bli lite svårt ;-)...
    Men någon nytta måste man väl ha av detta frysande? Fast just nu ska jag kanske vara glad för att jag har mina magar som stoppar den värsta kylan, hi,hi!

    Kramen tebax!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!