Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 24 januari 2010

Middagstips

Detta med middagar är lite smått "spännande" numera.
Det är ju inte så himla kul att laga mat till bara mig, och har jag dessutom migrän nästan hela långa dagen, blir det ännu tradigare...

Men efter att ha tillbringat nästan hela dagen i gästsängen med ett lass katter och hundarna (och fåglarna hojtande från sin lilla kupé) insåg jag att middag nog var av nöden tvunget.
Om jag inte ville ha migrän igen.
Det ville jag inte!!!

Stod som ett fån och glodde i skåpen och funderade (mycket bra motion för hjärncellen!!!) och kom fram till att; ska det lagas middag här måste det vara enkelt, det får inte innebära en massa kladdande (blir det lätt när jag sätter igång, undrar varför?).

Så här kommer ett mycket simpelt recept;

Man tager en gul lök och hackar den och lägger den i en kastrull med lite smör.
Ett par vitlöksklyftor pressas ner bland löken.
Öppna en burk tonfisk och ös i. (Ös av vattnet eller oljan som är i burken!!!)
Lite citronsaft på det hela.
Salt och peppar.
Och grädde efter behag... Vispgrädde!
Bara så att det hela blir lite lagom såsigt.
Koka lite valfri pasta.

Ät!
Gott!!!
Perfecto
Till och med när man har haft migrän en hel lång söndag!
Dessutom räcker detta till två middagar till "bara mig". 
Praktiskt!!!



4 kommentarer:

  1. Med två vitlöksklyftor i, är det nog tur att det "bara" var till dig. Annacarin

    SvaraRadera
  2. Gott!
    Hoppas du inte har migrän nu.

    SvaraRadera
  3. Din middag låter bra,lök och tonfisk finns ofta i kylskåpet.
    Vad jobbigt du har med migränen.
    Tur att du håller humöret uppe.
    Dina "gardiner är läckra, men de påminner mig om att vi ska rasera en hel väg med bokhyllor och de är fullproppade med böcker. Varför - jo herrn vill ha en större TV. Jag har väl inte något emot det, men var ska böckerna vägen?
    Tack så mycket för du kom ihåg min födelsedag. Den blev trevlig. Man måste passa på att fira så länge man orkar. Åren går så fort.
    Ha en bra vecka, tyvärr blir det kallt igen. Snälla, ta det lugnt med vedeldningen.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Annacarin; Vitlök är jättejättenyttigt! Imunförsvarshöjande, minsann!
    Och jag gillar det, men det är kanske bra att man bor för sig själv när man har smällt i sig sånt ;-)!

    Kramen!!!

    **********************************

    imse; Det var jättesmaskigt! Och migränen har gått hem till sig. Där kan den hålla sig!
    Men det är kallt, så frågan är om det blir så där värst vidare med sovandet inatt... Pannmateri kan man inte "ta semester" ifrån... *suckar*.

    Kramen!!!

    *******************************

    Viola; Har så himla svårt att göra mig av med böcker. Även om jag tycker att en eller annan är rätt kass har jag problem med att slänga iväg dom. Skyller på farfar! Han var också en sån där samlande bokoman...

    Visst är "gardinen" läcker? Det var Jenny som hittade den åt mig :-)! Känns som hemma ;-)!

    Är en aningens aning trött på migränandet, men jag antar att det är allt det här vedkånkandet som ställer till det för mig. Men det går väl över!

    Roligt att din födelsedag blev lyckad! Det är sånt som är roligt att sitta och minnas!

    Kram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!